Koolhydraatarme Lunch? Nadat ik zo ging eten, startte het eindelijk:

Voordat ik eindelijk wist waarom ik een koolhydraatarme lunch moest eten, hoe ik ze in moest delen en waar ik nog meer allemaal op moest letten, was ik maanden verder.

Hoi! Leuk dat je dit artikel gevonden hebt. Mijn naam is Diana Verbeek en heb in 2009 erg veel moeite gehad met afslanken. Ik weet het nog goed. Ik was erg ontevreden over mijn lichaam en wilde hier zo snel mogelijk wat aan doen.

De kilo’s moesten er direct af! Dus probeerde ik verschillende oplossingen die mij toen werden voorgeschoteld. Maar wat ik ook probeerde, niets werkte of allemaal TIJDELIJK.

Waarom ben ik elke keer een hoop geld kwijt en werkt het afslanken niet? Wat doe ik dan precies fout? Hoe kan het dat ik anderen in mijn omgeving wel zie afslanken, vroeg ik mijzelf toen vaak af.

Weinig Mensen Zijn Te Vertrouwen

Na een aantal maanden kwam ik erachter. Als het om dieëten/gezondheid gaat zijn er maar weinig mensen die te vertrouwen zijn. Waarom vroeg ik mijzelf af?

Waarom zetten zogenaamde dieetspecialisten mij op een hongerdieet, zodat mijn stofwisseling erg langzaam gaat draaien en er geen vetweefsel verbrand wordt? Waarom moet ik voedingsmiddelen eten die ik absoluut niet lekker vind en daardoor sneller ongezonde voedingsmiddelen ga eten?

Hoe komt het dat de werkende afslankinformatie zo moeilijk te vinden is vandaag de dag? Onderzoeken verder kwam ik erachter dat het allemaal ging om geld.

Ze geven express verkeerde informatie zodat je nooit gaat afslanken en zo elke keer hun onzin afslankpillen, apparaten of dieëten blijft kopen.

Zodra ik in contact bleef met deze mensen zou ik er nooit achter gekomen zijn waarom het eten van een koolhydraatarme lunch zo belangrijk is, of hoe je ervoor kan zorgen dat je met een koolhydraatarme lunch een stuk sneller kunt afslanken.

Gelukkig kon ik na een aantal maanden ploeteren eindelijk de hamstermolen verlaten. Weetje, dit kon alleen omdat ik zelf onderzoek ging doen. Als ik dat niet had gedaan, weet ik zeker dat ik nu nogsteeds in de hamstermolen aan het vechten zou zijn tegen mijn overtollige lelijke kilo’s vet.

Vandaag de dag weet ik waarom het nemen van een koolhydraatarme lunch/ontbijt etc erg belangrijk is. Hoe je gemakkelijk een lunch in elkaar zet en er ook vet mee kunt verbranden en nog veel meer belangrijke dingen waardoor het afslanken veel sneller kan gaan.

Waarom Is Het Eten Van Een Koolhydraatarme Lunch Zo Belangrijk?

De reden waarom het afslanken nooit perfect ging, kwam doordat ik allemaal verschillende voedingsmiddelen op een dag at, zonder te weten wat ik nou precies at.

In de ochtend nam ik bijvoorbeeld 2 plakken ontbijtkoek met basterdsuiker of een bord muesli met melk. In de middag nam ik weer 4 rijstewafels met CHOCOLADE PASTA.

Niet zo heel vreemd dus dat het afslanken absoluut niet voor mij was weggelegd! Heel de dag gaf ik mijn lichaam toen alleen maar suikers. Hierdoor kwam mijn lichaam NOOIT aan vet verbranding toe.

Ik moest leren welke voedingstoffen mij zouden helpen bij het afslanken en welke juist niet. Anders zou het afslanken echt nooit gaan werken.

Vele studies verder kwam ik er EINDELIJK achter. Waarom het eten van een koolhydraatarme lunch zo belangrijk is en wat de functie van de verschillende voedingsstoffen zijn.

Koolhydraten zorgen voor energie en er een teveel van in je lichaam houden je dik. Koolhydraten moest ik dus niet teveel eten, maar ook zeker niet helemaal uit mijn voedingspatroon schrappen, want als ik dat wel deed werd ik erg futloos. Slechte koolhydraten moest ik helemaal vermijden, want deze zorgen voor een insuline piek in het lichaam en dat wilde ik absluut niet!

Onverzadigde vetten zorgde voor andere belangrijke processen in mijn lichaam, maar moest ik ook weer met mate nemen. Verzadigde/transvetten moest ik ook weer zoveel mogelijk vermijden. Verzadigde vetten nemen kon wel, maar ook met mate.

Dan kwam ik erachter waar eiwitten voor zorgde. Eiwitten zorgen ervoor dat mijn lichaam hersteld wordt en dat ik sneller kan afslanken. Eiwitten zijn namelijk moeilijker te verteren dan koolhydraten en vetten.

Wat ik ook erg interessant vond om te lezen was dat eiwitten je spierweefsel onderhoudt en hoe meer spierweefsel ik op mijn lichaam zou ontwikkelen, hoe meer calorieën ik op een dag zou verbranden.

Ik ging ermee aan de slag en boekte het beste resultaat door mijn koolhydraatarme lunch op deze manier in te delen: 30/40% lunch indelen met trage koolhydraten/onverzadigde vetten en voor 60 tot 70% met eiwitten.

Voorbeelden van koolhydraatarme lunch zijn:

250 ML Magere kwark met 4 aardbeien en 5 ongezouten pinda’s – 250 ML Magere kwark met 1 eetlepel gojibessen + 1 banaan – 2 dadels met 2 plakjes kipfilet en 1 banaan.

Mijn Stofwisseling Draaide Erg Langzaam

Ik kwam erachter dat een snelle stofwisseling ontwikkelen erg belangrijk is voor een sneller afslankproces. Dus naast het eten van een koolhydraatarme lunch ging ik werken aan een snellere stofwisseling.

Toen ik deze 2 vreemde dingen ging toepassen ging mijn stofwisseling veel sneller draaien. Wordt vervolgd.

Nadat ik dit speciale drankje ging drinken kreeg ik dagelijks veel meer energie, slankte ik sneller af en werd ik eindelijk gelukkig:

=> Volgende Pagina