Gezond Ontbijt Afvallen? Via Deze Vreemde Weg Kan Het Werken:

Gezond ontbijt afvallen, dat was in 2009 erg belangrijk voor mij. Ik had toen echt geen flauw idee wat nou echt gezond was.

Heel graag wilde ik kilo’s kwijtraken en het liefst rond mijn buik en benen. Voerde regelmatig buik trainingen uit, ging van dieet naar dieet, kocht verschillende tril apparaten, maar alles werkte niet!!

Elke maand gaf ik ongeveer 147 euro uit aan al die troep! Ja, troep is het! Bedonderij. Na verschillende onderzoeken kwam ik er namelijk achter dat het alleen verzonnen is om geld aan je te verdienen, niet om je te helpen met blijvend afslanken.

Het is één grote industrie en weet je wat? De staat keurt het allemaal goed. Niet normaal! Supermarkten liggen vol met bewerkte chemische voedingsmiddelen, voedingsmiddelen die je dik maken en de staat doet er niks aan. Zogenaamd hebben zij het beste met je voor. Geld, geld en nog eens geld, daar gaat het om!

Waarom doen zij dit? Waarom is informatie over gezond afvallen ontbijt zo moeilijk te vinden? Nu ik eindelijk op streefgewicht ben en voor 80% weet hoe deze industrie in elkaar zit kan ik het onthullen. Later zal ik er dieper op in gaan.

Wat is een gezond onbijt?

Ik wist echt helemaal niks over voedingsmiddelen, vet verbranden tijdens momenten dat je niet beweegt of hoe je het beste je maaltijden kunt indelen. Dit veranderde allemaal toen ik een collega op werk erover sprak.

Op het werk kwam in de pauze een nieuwe collega binnen en dit was geen normale collega, maar een knappe mannelijke collega. Daarnaast zag hij er ook goed getraind uit! Mooi, dacht ik! Aan hem ga ik vragen hoe je met een gezond ontbijt kunt afvallen, dus stapte ik direct op hem af.

Diana: Hi! Welkom bij dit bedrijf, mijn naam is Diana. Hoe vind je het werk?

Deangelo: Waarop hij antwoorde: Goedendag, ik ben Deangelo. Het werk vind ik tot nu toe erg leuk en daarnaast werk ik ook met leuke collega’s.

Diana: Gelukkig dat je het werk leuk vindt, anders is het best saai denk ik zo. Even wat anders, ik zie dat jij er behoorlijk afgetraind uit ziet, zou jij mij wat tips kunnen geven.

We raakte aan de praat en ik kreeg verschillende adviezen over gezond ontbijt afvallen. Daarnaast zei ik hem ook, dat ik regelmatig buikspieren uitvoerde om zo mijn buikvet te verminderen.

Hij onthulde dat het niet slim is om je buik te trainen als je buikvet wilt verbranden en wat je beter wel kunt doen. Ik wist niet wat ik hoorde! Zoveel goede informatie. Straks zal ik je onthullen wat goed werkt om je buikvet kwijt te raken.

Diana: Deangelo, ik eet elke ochtend 2 boterhammen. 1 Met chocolade pasta en 1 met pindakaas, ben ik dan goed bezig?

Deangelo: De boterham met pindakaas kan nog wel, maar een boterham met chocolade pasta kun je beter niet nemen, deze zit namelijk vol met suikers. Ik raad je aan om jezelf te verdiepen in eiwitten, koolhydraten en vetten. Zodra je de functie weet van deze stoffen ga je erg ver komen.

Deangelo: Ik snap dat het erg onduidelijk is voor je nu, maar als je blijvend resultaat wilt behalen is het belangrijk dat je zelf gaat onderzoeken hoe het allemaal werkt. Dan blijft het beter hangen.

De pauze was voorbij, ik dankte hem vriendelijk. Heel die dag bleef ik nadenken over wat Deangelo tegen mij had gezegd. Eiwitten, koolhydraten vetten. Niet je buik trainen als je buikvet kwijt wilt raken. Hmm, okee.

Ik leerde veel over verschillende voedingsstoffen en boekte eindelijk resultaat!

Toen ik thuis was gekomen startte ik met lezen en lezen. Ik leerde de functie van eiwitten, koolhydraten en vetten. Daarnaast kwam ik er ook achter dat er slechte koolhydraten en vetten zijn, die je beter niet kunt nemen voor gezond ontbijt afvallen.

Eiwitten zorgen daarnaast ook voor een verhoogde verbranding, dat komt omdat deze moeilijker te verbranden zijn dan koolhydraten of vetten.

Nadat ik veel informatie had gelezen begon ik met testen. Ik testen mijn maaltijden en ik slankte eindelijk sneller af.

Een gezond ontbijt waarmee je sneller kunt afvallen is voor mij een ontbijt dat rijk is aan eiwitten en arm aan trage koolhydraten en onverzadigde vetten. Elke maaltijd of tussendoortje die ik dus vandaag de dag neem deel ik voor 60 tot 70% in met eiwitrijke voedingsmiddelen en voor 30 tot 40% in met koolhydraten en vetten.

Het is daarnaast wel belangrijk dat er echt trage koolhydraten en onverzadigde vetten worden genomen. Anders wordt afslanken nog erg moeilijk!

Trage koolhydraten zitten in: appels, bananen, aardbeien, uien, havermout, wortels, pinda’s, cashewnoten, walnoten.

Onverzadigde vetten zitten in: olijfolie, makreel, haring, zalm, pinda’s,

In het verleden voerde ik onwijs veel buikspieroefeningen uit om mijn buikvet kwijt te raken. Nu weet ik dat buik trainen niet slim is. Lees in dit artikel wat veel beter werkt:

=> Volgende pagina