Calorieën Verbranden? Deze tips + 75 maaltijden kunnen werken:

Hola, Diana Verbeek hier, wat ik in 2009 heel graag voor elkaar wilde krijgen was caloriën verbranden. Het liefst dag en nacht! Ik probeerde verschillende manieren uit zoals fietsen, hardlopen etc.

Elke avond was ik aan het hardlopen of fietsen. Berg op en weer berg af. Alleen werkte dat niet.

Tenminste ik raakte wel calorieën kwijt, maar niet op de manier zoals ik graag had gehoopt. Na een aantal weken hield ik hier dan snel alweer mee op.

Extra calorieen verbranden zodat ik sneller zou afvallen rond mijn buik was niet voor mij weggelegd. Dacht ik…

(Later onthul ik je waarom het absoluut niet slim is om te fietsen, hardlopen etc.)

Mijn doel was calorieen verbranden tijdens momenten dat ik niet aan het sporten ben. Met fietsen, hardlopen of wandelen verbranden ik alleen tijdens en wat uren na het bewegen calorieen.

Ik ging op ontdekkingsreis en kwam hierachter:

Hoe dan ook moest ik het geheim te weten komen: Heel de dag ontzettend veel calorieen verbranden op momenten dat ik niet sport.

Ik dook in de boeken, ging verschillende forums af, en ontdekte eindelijk wat nou de methode is. Later gaf Deangelo (collega van werk) ook nog eens een hele goede tip. Straks meer daarover.

Als eerst ontdekte ik dat er 2 verschillende soorten manieren van bewegen zijn.

Krachttraining en cardiotraining.

Ik kwam erachter dat je met krachttraining spierweefsel ontwikkeld. Maar dan moest ik wel op de juiste manier trainen.

Krachttraining zorgt ervoor dat je tijdens het uitvoeren van vet verbrandende oefeningen calorieen verbrandt en vele uren/dagen erna. Dit komt doordat je met het uitvoeren van oefeningen je spieren beschadigd. Je lichaam herstelt na de training de spieren weer en dat kost energie.

Met een cardiotraining ontwikkel je geen spierweefsel, verbrand je wel calorieën tijdens de training en een klein beetje na je training. Om er dus voor te zorgen dat ik ook calorieen ging verbranden vele uren na mijn training focuste ik daarnaast op het uitvoeren van fitness oefeningen.

De gouden combo:

Ik teste en teste en kwam hierachter: Door eerst een aantal oefeningen te doen en daarna 20 minuten op de loopband te wandelen boekte ik het meeste resultaat. Zo zorgde ik er namelijk voor dat ik onwijs veel calorieen tijdens en na het sporten verbrande.

Wist je trouwens dat hardlopen ervoor kan zorgen dat je juist dikker word? Deangelo onthulde mij het volgende:

Hardlopen zorgt voor stress in je lichaam

Ik zag Deangelo weer op mijn werk en liep direct naar hem toe. Hi Deangelo, ik wil je nog bedanken voor die tip over buikvet verbranden!

Je had inderdaad gelijk over dat ik beter dit kan doen om mijn buikvet kwijt te raken. Op dit moment ben ik af en toe aan het sporten om zo wat extra calorieen te verbranden. Zodat het snel afvallen iets sneller gaat.

Laatst heb ik de verschillen ontdekt tussen krachttraining en cardiotraining.

Wat ik nu doe is het volgende:

Als eerst voer ik als ik tijd en zin heb wat fitness oefeningen uit. Tijdens het uitvoeren pas ik verschillende trucjes toe zodat ik mijn spierweefsel goed train en de hersteltijd langer is. Want hoe langer de hersteltijd, hoe meer calorieen er worden verbrandt.

Nadat ik wat oefeningen heb gedaan ga ik 20 minuten op de loopband wandelen of hardlopen. Goed bezig zegt Deangelo! Maar je kunt beter niet hardlopen? Niet hardlopen?? Hoezo niet vroeg ik direct.

Als je aan het stressen bent maakt je lichaam dit hormoon aan:

Deangelo: Je doet het allemaal heel goed hoor en ik ben heel trot op je, maar je kan echt nog sneller resultaat boeken als je hardlopen skipt. Want zodra je gaat hardlopen maakt je lichaam op een gegeven moment een hormoon aan.

Dit hormoon heet:

Cortisol.

Cortisol is een hormoon dat vrijkomt zodra je lichaam aan het stressen is. Hardlopen is een vorm van stressen.

Diana: Ik snap het niet helemaal. Hardlopen en stressen? Kan je het beter uitleggen?

Deangelo: Zodra je gaat hardlopen gaat je hartslag erg omhoog.

Jij weet dat dit tijdelijk gebeurt, maar je lichaam niet. Je lichaam raakt in paniek zodra je boven een bepaalde hartslag komt. Wanneer je lichaam in paniek raakt, je dus aan het stressen bent maakt je lichaam dus het hormoon Cortisol aan.

Het hormoon Cortisol zorgt ervoor dat er meer energie vrijkomt, want het denkt dat je energie tekort hebt. Nogmaals jij weet dat je eventjes gaat hardlopen, maar je lichaam weet dit niet.

Deangelo: Ik ga het je nog beter uitleggen:

Heel lang geleden en dan heb ik het over de oertijd kwam het af en toe weleens voor dat je voor een wild dier moest wegrennen. Zodra je een wild dier zag ging je rennen, rennen en nog eens rennen.

Je lichaam raakte in paniek en wilt er alles aan doen om ervoor te zorgen dat je blijft leven. Het maakt dus het hormoon Cortisol aan en het hormoon Cortisol zorgt voor meer energie. Zo kon je dus vroeger nog aardig lang wegrennen en overleven op extra energie.

Nu word het interessant zegt Deangelo:

Je kan dus beter nadat je wat oefeningen hebt uitgevoerd even 20 minuten wandelen op de loopband. Op deze manier raakt je lichaam niet in paniek en blijft het calorieen verbranden.

In het artikel op de volgende pagina kun je trouwens lezen welke tip Deangelo mij gaf over buikvet verbranden:

=> Volgende pagina.