Diana Verbeek hier, hoe kan ik buikvet verbranden snel voor elkaar krijgen? Hoe moet mijn voedingspatroon eruit zien? Waarom lukt het maar niet om maar een klein beetje buikvet kwijt te raken? Dit waren de vragen die ik mijzelf in 2009 vaak stelde.

Toen ik nog niet zoveel van afslanken wist voerde ik dagelijks onwijs veel buikspieroefeningen uit. Elke dag weer en weer.

Daarnaast kocht ik verschillende buikspierapparaten van de bekende tv commercials.

Zogenaamde dieetspecialisten maakte mij wijs dat ik mijzelf moest uithongeren met een crashdieet. Maar het hielp niks! Als het hielp was het altijd maar tijdelijk.

Ik was het zat om voor de gek gehouden te worden!! Alles wat de dieetguru’s mij wijsmaakte nam ik niet meer serieus.

Ik ging zelf onderzoeken en experimenteren en ja hoor het lukte. Einde 2009 ging buikvet verbranden top en was ik eindelijk van mijn overtollige buikvet af.

Zonder een speciaal sapje te drinken dat naar slootwater smaakt, zonder elke dag weer mijn nek te forceren met buikspieroefeningen uitvoeren en zonder een hoop geld kwijt uit te geven aan lompe apparaten, pillen en poeders.

Buikvet kwijtraken ging makkelijker met deze informatie:

Zoals je net las voerde ik elke dag onwijs veel buikspieroefeningen uit. Elke dag was ik weer bezig op mijn bed met in de hoop wat buikvet kwijt te raken.

Mijn denkwijze was namelijk toen de tijd zo: Het buikvet zit op mijn buik, dus moet ik mijn buik trainen. Want dan kan ik plaatselijk vet verbranden. (Plaatselijk vet verbranden is NIET mogelijk, straks onthul ik je waarom niet)

Op een doodnormale dag kwam er bij ons op het werk een nieuwe collega. Niet zomaar een collega, maar een bloedmooie prins!

Deze collega had niet alleen het uiterlijk van Brad Pit, maar ook het mooie gespierde lichaam. Om privacy redenen noem ik hem even Deangelo.

Nadat Deangelo een aantal dagen bij ons was ingewerkt wilde ik het toch van hem weten.Dus ik stelde hem de volgende vraag:

Hee, jij daar met dat mooie lichaam, heb je wat tips voor mij? Nee hoor, zo stelde ik mijn vraag niet aan hem, maar ik deed het zo:

Hi Deangelo, mag ik jou misschien wat vragen?

Deangelo: Ja hoor, zegt de knappe prins met mooi lichaam. Wat wil je weten Diana?

Diana: Ik voer regelmatig buikspieroefeningen uit om buikvet verbranden sneller voor elkaar te krijgen. Alleen het werkt niet echt. Weet jij misschien wat ik beter kan doen?

Deangelo: Stop met het trainen van je buik is de eerste tip die ik je wil geven. Want doordat je je buik traint worden je buikspieren harder en groter.

Je buikvet verbrandt je dus niet. Want plaatselijk lichaamsvet verbranden is niet mogelijk. Je lichaam bepaalt waar en wanneer het vet gaat verbranden en in het begin zijn dit juiste de plekken waar je het juist niet wilt. Wanneer je doorzet met afslanken, ga je vanzelf buikvet kwijtraken.

Diana:Wat kan ik dan beter doen ipv buik trainen om een strakke buik te krijgen?

Deangelo:Ik raad je aan als je tijd en zin hebt om vooral oefeningen uit te voeren waarmee je heel je lichaam traint.

Een goede oefening is bijvoorbeeld de push up.

Bedankt Deangelo! De pauze was voorbij en toen ik thuis kwam ging ik verder met mijn missie buikvet verbranden. Af en toe voerde ik wat vet verbrandende oefeningen uit en ging ik me meer verdiepen in het koolhydraatarme dieet.

Door verschillende dingen aan te passen slankte ik steeds sneller af. De grootste verandering die ik heb meegemaakt gebeurde toen ik dit leerde over voeding:

De grote verandering tussen niet en wel buikvet kwijtraken zit hem hier in:

Ik kwam erachter door veel te testen dat het onwijs belangrijk is om je maaltijden goed in te delen. Doe je dit niet op de juiste manier dan zal je amper tot geen buikvet verbranden.

Koolhydraten, eiwitten en onverzadigde vetten. Dit zijn de voedingsstoffen waarmee je het moet doen Diana.

Koolhydraten geven je energie, eiwitten zorgen voor de herstel van je spieren en onverzadigde vetten zorgen voor andere belangrijke processen in je lichaam.

Onderzoekers zijn erachter gekomen dat het verteren van eiwitten veel moeilijker is dan het verteren van koolhydraten of onverzadigde vetten. Nadat ik daarachter gekomen was besloot ik mijn maaltijden anders in te gaan delen.

In het verleden zagen mijn maaltijden er vaak zo uit:1 boterham met vlokken of 1 boterham met appelstroop. Hiermee lukte het mij niet om af te slanken. Omdat ik mijzelf alleen maar koolhydraten gaf.

Ik ging ervoor zorgen dat mijn maaltijden goed verdeeld waren. Verdeeld met koolhydraten, eiwitten en onverzadigde vetten.

In plaats van mijn maaltijden met alleen maar met koolhydraten in te delen, deelde ik het ook in met onverzadigde vetten en eiwitten. En omdat het verteren van eiwitten veel moeilijk is, besloot ik om mijn maaltijden erg eiwitrijk in te delen.

Hier een voorbeeld van een eiwitrijke maaltijd:200 ML magere kwark + 4 aardbeien of 1 banaan met 10 ongezouten pinda’s. Op deze manier zorgde ik ervoor dat mijn lichaam eiwitrijke voedingsmiddelen binnenkreeg.

Vandaag de dag eet ik nogsteeds koolhydraatarm. Niet alleen omdat het heeft gewerkt en blijft werken voor mij, maar ook omdat het vol te houden is!

Via de link hieronder kun je lezen hoe ik met het koolhydraatarm dieet veel succes heb geboekt:

=> Volgende pagina