10 Kilo Afvallen? Met deze stappen kreeg ik het voor elkaar:

Nadat ik het eindelijk voor elkaar kreeg om 5 kilo af te vallen, wilde ik ook snel 10 kilo afvallen. Straks kun je lezen hoe het mij precies gelukt is om 5 kilo af te slanken. Nu eerst verder met mijn verhaal over hoe het is gelukt om 10 kilo kwijt te raken.

Hi! Ik ben Diana Verbeek en op mijn website kun je verschillende verhalen lezen over hoe ik heb gestund met afslanken, maar het ook voor elkaar heb gekregen om eindelijk blijvend op streefgewicht te komen.

Toen ik in 2009 erachter kwam dat ik met de afslankinformatie van de dieetindustrie nooit ging afslanken, ben ik het totaal anders gaan aanpakken. Mijn zoon zou zeggen, mam nu ga je het afslanken next level aanpakken. Dat heb ik dus ook gedaan.

Ik ging mijzelf niet meer verplichten om voedingsmiddelen te eten die absoluut niet lekker zijn! Ik ging niet meer op een hongerdieet, dat ik toch nooit lang vol zou kunnen houden. Ook investeerde ik niet meer in onzin apparaten voor je buik waarmee je nooit een strakke buik kunt krijgen!

De werkende informatie wilde ik ontdekken en heb ik uiteindelijk gevonden! Nadat ik de werkende informatie ging toepassen ging het eindelijk steeds beter en lukte het 10 kilo afvallen. Vandaag de dag volg ik de AO methode en blijf ik op streefgewicht.

Voordat ik het voor elkaar kreeg om 10 kilo af te vallen, moest ik het eerst voor elkaar krijgen om 5 kilo af te vallen. Als eerst ging ik mijzelf niet meer uithongeren, maar juist meer en vaker op een dag eten.

Om de 2 uur nam ik een vet verbrandende maaltijd of tussendoortje en op een gegeven moment ging ik hier mee afslanken. Dat kwam omdat ik een snellere stofwisseling kreeg. Hoe meer en vaker ik ging eten, hoe sneller mijn stofwisseling op een gegeven moment vet ging aanspreken voor verbranding.

Naast het optimaliseren van mijn stofwisseling, ging ik mijn voedingspatroon op deze manier indelen:

Ik wist dat je 10 kilo afvallen veel sneller voor elkaar zou krijgen als je goed op je voedingspatroon let en deze op de juiste manier indeeld. Dus ging ik mijzelf verdiepen in welke voedingsstoffen goed zijn en welke je beter kunt vermijden.

Na het lezen van verschillende boeken en artikelen kwam ik erachter. Snelle koolhydraten, transvetten moest ik absoluut vermijden! Want deze voedingsstoffen maken en houden je dik.

Wanneer ik bijvoorbeeld voedingsmiddelen nam waar snelle koolhydraten inzitten, dan zorgde ik ervoor dat mijn lichaam een insuline piek ontwikkelde. En een insuline piek wilde ik absoluut niet! Omdat deze insuline piek ervoor zorgt dat alle suikers in je lichaam zo snel mogelijk worden opgeslagen als vet.

Bewerkte voedingsmiddelen moest ik dus absoluut vermijden, want hier zitten deze snelle koolhydraten in! Ik kwam erachter dat ik het beste trage koolhydraten/onverzadigde vetten met mate moest nemen en veel voedingsmiddelen waar eiwitten inzitten.

Na een tijdje experimenteren ben ik erachter gekomen. Om nog sneller 10 kilo afvallen voor elkaar te krijgen moest ik mijn maaltijden voor 30/40% indelen met trage koolhydraten/onverzadigde vetten en voor 60/70% met eiwitten.

Eiwitten zitten trouwens vooral veel in: Ongezouten pinda’s, cashewnoten, walnoten,amandelen, zalm, haring, makreel, kipfilet, kalkoenfilet.

Voordat ik het voor elkaar kreeg om 10 kilo af te vallen, moest ik eerst 5 kilo afvallen. In dit artikel kun je lezen wat ik precies gedaan heb om eerst 5 kilo af te vallen:

=> Volgende Pagina